Jak prowadzić skuteczny marketing w Internecie za darmo?

Profil/Wizytówka Firmy w Google jest kluczowym narzędziem marketingowym dla przedsiębiorstw. To inwestycja w rozwój firmy, która może znacząco przyczynić się do jej sukcesu na lokalnym rynku. Co ważne, jest to jedynie inwestycja czasu poświęconego na założenie wizytówki firmy, ponieważ Google oferuje tę formę reklamy zupełnie za darmo.

W dalszej części tego artykułu umieściliśmy instrukcję zakładania Profilu Firmy w Google, którą stworzyliśmy specjalnie na tę okazję, a dla osób, które jeszcze nie są przekonane do tej formy reklamy najpierw przedstawiamy kilka badań, które pokazują, że posiadanie takiej wizytówki przekłada się na zwiększenie sprzedaży, widoczności w sieci i zaufania klientów:

  • Według danych z raportu BrightLocal, 86% konsumentów korzysta z Google Maps, aby znaleźć lokalne firmy. Założenie Profilu Firmy w Google sprawi, że Twoja firma będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania oraz na mapach, co znacznie zwiększa szanse na to, że potencjalni klienci ją znajdą.
  • Badania przeprowadzone przez Spiegel Research Center pokazują, że firmy z wyższą średnią ocen w Google mogą spodziewać się większej sprzedaży. Poza tym, 93% konsumentów twierdzi, że opinie online mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Zatem, poprzez aktywność na swoim Profilu Firmy, można budować pozytywny wizerunek marki i przyciągać klientów.
  • Według badania firmy Moz, 49% konsumentów skorzysta z usług firmy w ciągu 1 dnia, jeśli znajdą dokładne informacje na temat godzin otwarcia i kontaktu. Warto zatem umieścić te dane w Profilu Firmy, aby ułatwić klientom skontaktowanie się i odwiedzenie Twojej firmy.
  • Według artykułu opublikowanego przez Forbes, firmy z wypełnionymi Profilami w Google są bardziej wiarygodne w oczach klientów. Dostarczanie dokładnych informacji i odpowiadanie na opinie klientów buduje zaufanie i może zwiększyć sprzedaż.

Instrukcja zakładania Profilu Firmy w Google:

Krok 1: Zaloguj się na konto Google lub załóż nowe konto

Jeśli już masz konto Google, zaloguj się, używając swojego adresu e-mail i hasła. Jeśli nie masz jeszcze konta Google, przejdź na stronę główną Google (www.google.com) i kliknij przycisk „Zaloguj się” w prawym górnym rogu. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami, aby założyć nowe konto.

Krok 2: Przejdź do Menedżera Profilu Firmy

Po zalogowaniu się na konto Google, kliknij na ikonę aplikacji Google w prawym górnym rogu (jest to zwykle ikona 9 kółek). Wybierz niebieską ikonę budynku z białą literą G, a jeśli jej nie widzisz przewiń aplikacje do samego dołu i wybierz opcję „Więcej od Google”. W otwartej karcie kliknij „Przeglądaj wszystkie usługi” i wybierz „Profil Firmy” z zakładki „Dla firm”, która jest bezpośrednio pod zakładką „Dla każdego”.

Krok 3: Zapoznaj się z informacjami od Google i dodaj swoją firmę

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami przygotowanymi przez Google, dotyczącymi prowadzenia Profilu Firmy.
Po zapoznaniu się ze wskazówkami, należy kliknąć przycisk „Zarządzaj”, który znajduje się w górnej części strony. Możliwe, że w tym miejscu Google poprosi nas o ponowne zalogowanie.

Krok 4: Wprowadź informacje o firmie

Postępuj zgodnie z instrukcjami Google, wprowadzając informacje o swojej firmie, takie jak nazwa firmy i kategoria działalności (np. „Sklep AGD”, „Sklep RTV”, „Sklep wielobranżowy”), adres, numer telefonu, witryna internetowa, godziny otwarcia itp. Uzupełnienie części danych jest opcjonalne, ale zachęcamy do udostępnienia jak największej ilości informacji, ponieważ buduje to wiarygodność firmy, a jednocześnie zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów. Możesz też dodać opis i zdjęcia swojej firmy, żeby potencjalni klienci wiedzieli np. jaki asortyment mogą kupić. Ma to ogromne znaczenie szczególnie w przypadku sklepów wielobranżowych, ponieważ pomoże to rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta, dotyczące oferowanego asortymentu. Dobrą praktyką jest dodanie zdjęć asortymentu oraz przynajmniej 1 aktualnego zdjęcia z zewnątrz, ponieważ zdjęcia od Google (szczególnie w mniejszych miejscowościach) mogą nie być aktualne. Jeżeli na drzwiach sklepu wywieszona jest tabliczka z godzinami otwarcia, warto też dodać jej zdjęcie, ponieważ upewni to klientów, że podane godziny otwarcia są właściwe.

Krok 5: Weryfikacja firmy

Profil Firmy jest gotowy i czeka już tylko na weryfikację przez Google.
Możesz w każdej chwili edytować wizytówkę – większość wprowadzonych zmian jest weryfikowana przez Google dosyć szybko, jednak większe poprawki, jak zmiana nazwy czy adresu firmy mogą zająć nawet kilka dni.

Krok 6: Uzupełnij dodatkowe informacje

Warto przejść przez różne sekcje dostępne w panelu edycji i uzupełnić dodatkowe informacje o swojej firmie. Jak wynika z badań, o których wspomnieliśmy wcześniej, szczegółowy opis firmy jest lepiej odbierany przez klientów.

Krok 7: Monitoruj i zarządzaj wizytówką

Regularnie sprawdzaj swój Profil Firmy, aby upewnić się, że wszystkie informacje są aktualne. Monitoruj oceny oraz reaguj na nie, udzielając odpowiedzi. Można też dodawać kolejne zdjęcia, aktualizacje i oferowane produkty, promować oferty itp.


Jeżeli potrzebna jest dodatkowa pomoc przy dodawaniu Profilu Firmy albo pojawiły się pytania już po jego założeniu to serdecznie zachęcamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego, a nasz Zespół postara się pomóc. Jeżeli pojawią się problemy np. z dodaniem zdjęć, wystarczy przy okazji powiedzieć o tym naszemu przedstawicielowi. Wykonają oni zdjęcia sklepu i dodamy je do Profilu Firmy.

Zapraszamy do kontaktu i przesłania nam linku do założonego Profilu – chętnie zostawimy pod nim 5 gwiazdek!